Seura

Pohjois-Savon Karate ry

Pohjois-Savon Karate ry:n toiminnan tarkoituksena on tarjota lapsille, nuorille ja aikuisille monipuolista liikuntaa sekä etenkin mahdollisuus tavoitteelliseen karaten lajiharjoitteluun. Seurassa harjoiteltava karaten tyylisuunta on Wadoryu. Muita seurassa harjoiteltavia lajeja ovat mm. kuntokarate, kahvakuula sekä norsupallo.

Seura järjestää vuosittain myös erilaisia liikuntatapahtumia, kuten karaten vyökokeita, karateleirejä sekä keväisin 50 km kävelyn. Kuluvana toimintavuonna vyöarvoaan on korottanut usea seuramme aktiiviharrastaja.Seuran karateharrastajia osallistuu joka vuosi myös valtakunnallisiin karatekilpailuihin.

Pohjois-Savon Karate ry on perustettu Maaningalla 26.4.2006. Perustajajäsenet Perttu Lampinen ja Hannu Holopainen ovat edelleen mukana seuran toiminnassa.

SEURAN JA SENSEIN VISIO

Sensei Lampisen visio on luoda ainakin 10 maahaan ystävyys-seuroja, jolloin lomailun yhteyteen pystyy helposti yhdistämään rakkaan lajin treenaamisen. Tätä kautta saamme myös luotettavia karate veljiä ja siskoja, jotka ottavat meidät lämpimästi vastaan kohde maassa. Heidän kauttaa pääsemme myös tutustumaan paikalliseen kulttuuriin, ruokailuun, virkistäytymiseen ja liikuntaan paljon syvemmin kuin pelkkinä turisteina matkustettaessa. Tällä hetkellä seuralla on yksi ystävyys-seura, Alanyassa, Turkissa. Ystävyys-seura hankkeita on käynnissä myös Kreikassa, Espanjassa ja Ranskassa.